juuli 12, 2010

Lauamäng : Mexican Train

Tuut tuut teeb rong kui saabub mehhiko rongijaama.

Tegu on siis suht tavalise doomino mänguga, kus nupukesi vägagi palju rohkem ja need hoopis värviküllasemad.

Põhiline point :
Saa lahti oma doomino nuppudest kõige enne ja peale mitmendaid ringe (ringe on täpselt nii palju, kui kõige suurem mummude arv on ühe klotsi peal vist oli 12) on kokku kogunud kõige vähem miinus punkte.

Mängu käik :
  • Esimese ringi ajal otsitakse üles duubel 12 ning asetatakse see keset lauda. Iga järgenva ringi ajal otsitakse üles eelmise ringi alustamise klotsist üks number väiksem duubelklots. Duubelklotsil olev arv on ka algusklotsiks "Mehhiko rongile";
  • Peale seda segatakse ülejäänud klotsid pilt vastu lauda ära ning iga mängija võtab endale vajaliku arvu klotse (kuni 4 mängijaga võtab igaüks 15 klotsi, 5 või 6 puhul võtab igaüks 12 klotsi, 7 või 8 puhul võtab igaüks 10 klotsi ning 9 või 10 mängija puhul võtab igaüks 8 klotsi);
  • Võetud klotsid asetatakse enda ette nii, et teised ei näeks;
  • Esimene alustaja loostiakse välja ning järgmiste ringide alustajad eelmisest päripäeva järgmine mängija;
  • Mängus on kõikidel mängijatel oma rong mida nad võivad iga kell täiendada kui neil on olemaas klots, millel ühes küljes on nende rongi viimase klotsi avatud külg; Samas on olemas ka üks ühine rong, millel ongi nimeks "Mehhiko rong", mida saavad kõik täiendada kui neil on õige klots olemas. Kui on mängija kord ning ta ei saa lisada käes olevatest klotsidest ühtegi klotsi rongidesse siis peab ta maast võtma ühe klotsi juurde. Juhul kui mängija ei saa peale seda lisada enda või "Mehhiko rongi" klotsi ning ka mitte ühtegi "avatud rongi" siis paneb ta oma rongi viimasele klotsile pisikese rongi, mis teeb tema rongist "Avatud rongi" (avatud rong on teise mängija rong kuhu võivad kõik ülejäänud mängijad ka lisada omi klotse). Kui ring jõuab mängija kätte kellel on avatud rong ja ta saab ühe oma klotsi mõnda rongi (enda, mehhiko või teise mängija avatud rongi) lisada siis võtab ta pisikese rongi ära ning tema rong ei ole enam avatud;
  • Juhul kui mängija lisab klotsi kus on mõlemas otsas sama number saab ta lisada veel teisegi klotsi lauale. Juhul kui ta teist klotsi ei saa lisada siis muutub vastava klotsi panek kohustuslikuks järgmisele mängijale ja seni kandub see kohustus mängijalt mängijale, kuni keegi on lisanud "avatud duublile" otsa "sulgeva" klotsi;

Mänguringi lõpp :
Kui keegi saab oma klotsidest lahti siis lõppeb mängu ring ja teised mängijad loevad kätte jäänud klotsidelt kõik mummud kokku ja lisavad need oma miinustabelisse. Mängija kes lõpetas mängu paneb miinustabelisse kirja nulli.

Mängu lõpp :
Peale tühja duubli klotsiga mänguringi lõppu loetakse oma miinused kokku ning kõige vähem miinuseid saanu võidabki mängu.

Kommentaare ei ole: