juuli 29, 2010

Lauamäng : Katani Asustajad [põhimäng]

Oled üksikul saarel ja ei tea mida teha? Vaju koos kolme sõbraga tugitoolidesse ning hakka arendama ja vallutama.

Põhiline point:
Saa esimesena kokku piisavalt punkte (arenduskaartidest, boonuskaartidest ning ehitatud küladest ja linnadest), et olla võitja.

Mängu käik:
  • Alguses ehitatakse "Katani saar", mida siis mängijad hakkavad vallutama, et arendada enda tootlikkust. Saar ehitatatakse erinevatest maavara kuusnurkadest ning lisatakse nende peale numbrid, mis määravad ära veeretatud täringute tulemuse. Kõrbe peale lisatakse must nupp ehk röövel !
  • Kõik mängijad veeretavad kahte täringut ja saadud punktide summa järgi hakatakse lisama saarele endale meeldepärasesse kohta külasid. Alustab kõige rohkem punkte saanud ning nii kuni kõige väiksemani. Kui kõik on lisanud ühe küla siis lisab igaüks veel teise küla, kuid nüüd alustab lisamist kõige vähem punkte saanud mängija ja kõige viimasene lisab kõige rohkem punkte saanu. Iga küla juurde lisatakse ka üks tänav !
  • Külasid saab lisada mängus ainult kuusnurkade nurkadesse ning ainult nurka, millega külgnevad kolm nurka on küladest / linnadest tühjad.
  • Iga mängija saab ühe maavara kaardi maavara kuusnurga eest, mille nurka puutub mängija küla. Kaarte ei anna mere ja kõrbe kuusnurgad !
  • Mängu alustab mängija, kes sai kõige rohkem täringupunkte ning veeretab uuesti täringuid, et toota esimesed maavarad. 7 puhul ei toodeta maavara kaarte !
  • Peale täringute veeretamist otsitakse üles kuusnurgad, kus asub täringutel kokku saadud punktide arv ning kõik mängijad, kelle küla asub kuusnurga nurgas saavad ühe vastava maavara kaardi. Juhul kui asub kuusnurga nurgas linn saadakse kaks maavara kaarti !
  • Kui aga veeretati täringute tulemuseks 7 siis loevad kõik üle oma kaardid. Kelle käes on üle 7 maavara kaardi, peab omal valikul panka loovutama poole oma maavara kaartidest. Juhul kui ei jagu pooleks siis ümardatakse allapoole ning loovutatakse üks vähem kui kätte jääb. Seejärel tõstab 7 veeretanud mängija röövli maavara kuusnurgale, millele tootlikuse ta soovib lõpetada ning valib ühe mängija kelle küla / linn asub kuusnurga nurgas ja võtab temalt ühe maavara kaardi.
  • Järgnevalt võib vastav mängija (nii palju kui soovib ja saab ning ilma kindla järjekorrata):
    - vahetada maavara kaarte pangada suhtega 1:4 (annab 4 ühesugust ja võtab ühe mistahes maavara kaardi vastu);
    - vahetada maavara kaarte sadamas suhtega 1:3 (juhul kui mängija küla / linn asub sadamas kus on "?" ja annab ära 3 ühesugust ning võtab ühe mistahes maavara kaardi vastu);
    - vahetada maavara kaarte sadamas suhtega 1:2 (juhul kui mängija küla / linn asub sadamas kus on mõne maavara pilt ja annab ära 2 vastavat maavara, mis pildil ning võtab ühe mistahest maavara kaardi vastu);
    - vahetada teiste mängijatega maavara kaarte nii kuidas teine mängija nõus on (suhtega 1:1, 1:2, 1:3 - täpselt sellise suhtega ja sellised maavarad, millega kaks mängijad omavahel jutule saavad);
    - ehitad tänavaid oma tänavate pikenduseks, et ehitada teiste kuusnurkade nurkadesse oma külasid suurendamaks oma maavarade tootlikust ja valikut;
    - ehitada külasid oma tänavate otsa, et suurendada oma maavarade tootlikust ja valikud;
    - ehitada linnasid oma olemasolevate külade asemele (olemas olev küla tuleb eemaldada mängult ning linna kujutis asemel lisada);
    - osta arenduskaarte, et võimaldada kiiremat arengut, koguda võidupunkte või eemaldada rüütliga röövlit;
    - kasutada eelmiste ringide ajal saadud arenduskaarti, kuid iga käigu ajal tohib kasutada ainult ühte arenduskaarti - rüütli arenduskaarti võib kasutada ka enne täringute veeretamist !;
  • Kui mängija lõpetab oma korra siis annab ta täringud päripäeva järgmisele mängijale, kes alustab oma ringi täringute veeretamisega ja nii mängitakse seni kuni mängu alguses kokku lepitud punktid on kellelgi koos.
Pea meeles !
  • Kui keegi saab ühes jadas kokku 5 tänavat saab ta 2 lisapunkti andva "Pikim kaubatänava" boonuskaardi - kui keegi saab oma tänavate jada vähemalt ühe võrra pikemaks, kui mängija, kes omab vastavat boonuskaarti, saab ta kaardi endale. Kui tänava keskele ehitatakse vastavalt ehitusreeglitele võõras küla / linn siis lõigatakse tänav pooleks!
  • Kui keegi avab kolmanda rüütli arenduskaardi saab ta 2 lisapunkti andva "Suurim rüütlivägi" boonuskaardi - kui keegi avab vähemalt ühe enam rüütli kaardi, kui mängija, kes omab vastavat boonuskaarti, saab ta kaardi endale.
  • 7 veeretamisel
    - loetakse oma maavara kaardid üle ja üle seitsme kaardi omamisel antakse pooled ära - mitte jagumisel ümardatakse allapoole ning jäetakse üks enam kätte kui ära antakse;
    - tõstetakse röövel uude kohta ning võetakse ühelt röövli alla asuva maavara kuusnurga nurgas asuva mängija käest üks maavara kaart;
  • Küla toodab 1 maavara kaardi ning linn tootab kaks maavara kaarti juhul kui nad asuvad veeretatud täringu arvu all asuva maavara kuusnurga nurgas. Küla tohib ehitada ainult oma tänava otsa / keskele nii, et kõik kolm külgnevad nurka peavad olema küladest ja linnadest tühjad !
  • Maavara kuusnurk, kus asub röövel, ei tooda vastavat maavara siis kui täringute summaks veeretatakse punktide arv, mis asub maavara kuusnurgal !
N3 ! Hoia kindlasti silma peal teiste punktidel ning peidetud arenduskaartidel, et suudaksid ise kõige enne vaja minevad punktid kokku saada !

Kommentaare ei ole: