juuli 26, 2010

Kvaliteet puhkus [Rattaga Tartu -> Viljandi]

Oli kaks aastat tagasi ka meil üks tore rattareis ja mõtlesime see aasta uuesti proovida.
Seekord võtsime rataste alla Tartu - Otepää - Viljandi vahelise maantee ja sealsed kauni looduse.

Kahjuks ei jõudnud suure väntamise kõrval "pruunide" siltideni aga loodus oli täiesti see, mida seal ka võis ainult nautida.

I päev - ~65km - I päeva pildid

Päeva alustasime ca 6:30st kuna 7:55 läks rong Tartu. Rongile jõudsime ca 15 min varem ja kõik oligi ilus. Tartusse jõudes oli juba joogijanu ja tegime esimese peatuse Lõunakeskuses. Sealt edasi algas juba rattamatk ja tee viis meid Elvasse. Kuuest inimesest neli jõudis täpselt mõne piisaga selga, kuid ülejäänud kahel nii hästi ei läinud ja nad said ikka päris märjaks.

Kui suurem vihm sai otsa võtsime tee söögikohta Vapper mäger ( www.vappermager.ee ). Toit ja suhtumine olid täitsa toredad ja head. Vahepeal sadas jälle suuremat vihma ja pidime hakkama vaikselt liikuma vihmaga. Mõne kilomeetri pärast oli vihm järgi ja saime edasi minna suviselt õhukeste riietega. (Siia teele jäi vägagi mitu mõisaparki mida oleks tahtnud vaatama minna kuid eks järgmine kord saab neid vaadata). Tee viis meid Palupera ristini kus tegime kahe inimese järgi ootamise bussipeatuses. (Kõikide eelduste kohaselt on see bussikas Jaani seksodroom kuna seal oli mitu mitu tütarlapse nime plussiga kokku liidetud jaaniga ning võrrand andis tulemuseks seks. Põrandalt võis leida ka tühje kondoomipakke.) Kui kõik koos siis võtsime reisi raskeima osa ette otse tee Otepääle. (Otepää ju mitu korda kõrgemal kui me olime ja seega tee väga künklik.) Jälle jõudsid neli napilt enne kui vihma hakkas tulema Otepääle ja seal võtsime koha sisse Oti Pubis ( www.otipubi.ee ). Njaa.. üks sooojendav tekiila shot ja kaks taldrikut küüslaugu leibu (kaks ratturit tulid ikka väga kaua) ning peale seda poodi õhtu toitu ostma. Edasi liikusime oma ööbimispaika, milleks oli Otepäält natuke eemal Väiksel - Munamäel olev Nuustaku puhkemajad ( www.puhkusnuustakul.ee ). Supper koht - kõik hinna sees majad (nõud, elektroonika, saun, voodipesu jne). Tegime väikse sauna ja grilli ning siis kõik tuttu.

Öösel tuli sellist äikesevihma, et lausa hirmus oli.

II päev - ~50km - II päeva pildid

Päeva pidime alustama vägagi vara ehk siis 9st liikuma hakkama aga jah.. lõpuks saime pühajärve spas sööduks alles mingi 13st-14st. Küll jah majast liikusime mingi 10 välja kuid käisime ujumas pühajärves ja pärast seda söömas Pühajärve spa pubis ( www.pyhajarve.com ). Saime siis lõunast liikuma ja matk läks mööda künklikku teed. Poolel teel tuli ka mingi 5 km sõita kruusateel kuid lõpuks jõudsime ilusti kõik välja Pukasse. Pukas tuli jälle kahte järgi oodata kuna nende käes oli kummiparandus komplekt, sest üks traat oli kurja teinud meist ühe rattale. Pukas tuli ehitusmees meile oma elulugu pajatama, et töötab tallinnas ja elab tartus kuid puhkab pukas ning mis plaanid tal seal taluga on jne. Lõupuks saime kummi korda ning ehitusmehelt vett ning panime edasi pikasilla poole. Pikasillalt läksime natuke teest kõrvale, et väikses emajões supelda ning kui olime seal natuke aega olnud tuli välja, et mõni hetk tagasi oli üks noormees seal ära uppunud. Küll jah meie hetkeks oli ta juba väljas ja laibakas tuli kohale aga nu kõhe oli küll natuke. Peale ujumist läksime Pikasilla poodi kust võtsime õhtugrilli toorained ning kimasime Suislepa poole. Suislepas panime rattad mõisa keldrisse hoiule ning peale seda saime kokku onuga, kes jaotas meid kahe pisikese mootorpaadi peale ning algaski sõit mööda jõge teise ööbimiskohta ehk Arumetsa puhkekülla ( www.arumetsa.ee ). Onu väga lahe ning koht on megalahe ! Väiksed majakesed järve ääres ... saun otse järve peal ... pesemise tingimused euro ning hommikusöök hinna sees - kodune ja maitsev :) Käisime siis saunas ja ujumas.. pärast tegime grilli ja tuligi tukk peale.

III päev - ~40km - III päeva pildid

Seekord lausa saime vara alustatud ja kella 8ne söök läks ainult 10 min üle... kella 8:40st pidime hakama paatidega Suisleppa sõitma aga tänu pikale söömisele jõudsime paatideni 9:10. Aga oh häda .. ühel paadil aku tühi ja uus tuli maha võtta nivalt :p Kõik hea ja meie ilusti jälle ratastel. Seekord oli ees 40 km, mis läks suht tasasel pinnal ja Mustlas olime oodatust kiiremini. Naiste tungival soovil tegime jätsi ja pissi peatuse. Edasi sõitsime suunaga Holstresse kust jäi veel 13 km Viljandisse, mis kadus kui vits vette.

Enne Viljandisse sisse sõitu ootasime kõik järgi ja saimegi ilusti kuuekesti lõpetatud. Käisime korra surnuaial ja sealt läksime Viljandi järve äärde ujuma. Natuke seal aega veedetud panime riided selga ja läksime söögi jahile. Minul oli varasematest kogemustest meeles Liverpool pubi ( www.liverpool.ee ) kuhu võtsimegi suuna. Seal saime supper jäätisekokteili kuid kahjuks pean tõdema, et jälle seal ainult sularaha makse, mis suht paha paha. Söök söödud ja keha kergendatud võtsime tee raudteejaama. 15:15 olime valmis astuma rongile, mis tuli alles 16:00, et 16:19 väljuda Tallinna. Rahvast oli tohutult ning rattaid ka ja nii olimegi kui kilud karbis ja kartulid lõkkesütes.

Lõppkokkuvõttes meil ilmaga vedas kuna põhjaeestis olevat lausa tormi hoiatus vahepeal olnud aga meil päike paistis ja kõrvetas. Marsruut oli täitsa ok algul tasane maantee siis otepääle ronimine ja pärast otepääl natuke aega ronimist ainult mäest alla (pikim langus oli ca 2 km - Suupper).

Vot SEE on puhkus kõigest närvilisest !

Algul tuleb õlbert siis ülbert ning pärast älbert !