juuli 12, 2010

Kvaliteet puhkus [Läänemaa & Raplamaa]

Sai siin veedetud kvaliteetselt puhates ilus nädalavahetus ringi sõites ning nautides Läänemaa ja Raplamaa vaatamisväärsusi.

Alustame :
  • Kõik sai alguse Tallinnast ja väga kaugele ei saanudki minna kuna viskasime pilgu sisse "Skyparki". Väga lahe koht tundus ning sain väikse vihje, et tagasi on soovitav tulla nädala sees ja hommikuti siis kargab seal vähem lapsi. Päevapilet on seal 100 EEK - pikalt ei ole mõtet mõelda ja tuleb kohale minna !
Esimesed muljed :
  • Suund tallinnast läks mööda pärnu maanteed haapsalu poole. Päike oli kõrgel ja palavus tahtis tappa aga sõidu saime alustatud 15st :p.
  • Esimese peatus tegime "Laitse mõisas/lossis", kus poest võtsime kaasa Starteri energiajoogi, et kaoks uni.
  • Sealt sõitsime edasi Riisipereni, et külastada sealset "Riisipere mõisa". Pruun silt sai leitud aga mõisani ei jõudnud kuna tee pealt kuhu silt näitas mõisa me ei leidnud (järgmine kord tuleb uuesti vallutada see!).
  • Riisiperest saab otse Vasalemma kus asub kohalik kool väga ilusas "Vasalemma mõisas/lossis". Sattusime just sel nädalavahetusel, kui toimusid mõisapäevad ja saime väga toreda ekskursiooni ning kahju, et meil piisavat sularaha ei olnud kuna kohalike kaltsuvaibad olid seal müügiks... eriti meeldis mulle suur padi, mis oli kvaliteetne ning mõeldud peale istutavate "riisikottide" asemele.
  • Tee peal Haapsallu sai pilk peale visatud ka "Padise linnusele", "Padise mõisale" ja "Padise kloostri varemetele".
  • Kui Haapsallu jõudsime oli kõht nii tühi, et seal väga palju ei jõudnud oodata. Tegime pisikese ringi peale Haapsalu söögikohtadele ja läksime "Hermannuse maja" õlle- ja kohvituppa. Seal sai suurest Haapsalu rahva ülekoormusest (Ameerika autode päevad olid Haapsalus) hoolimata 30-minutiga söögi kätte ning peale seda hakkasime otsima telgiala matsalu ümbruses.
Öömaja :
  • Esimesena tuli meelde "Algallika" kus eelmine aasta sai käidud üliõpilaskonnaga - mälestus väga hea. Seal on supper ööbimise võimalused - tubades, telkides, kämpingus või lausa lakas. Suhtumine on seal väga tore ja mälestused väga meeldivad. Kahjuks see kord neil terve ala kinni ja sinna oma telki üles ei saanud panna.
  • Teisena tuli netis välja "Altmõisa külalistemaja". Kust kahjuks kogemust ei ole aga tundus väga tore nii piltide kui ka kõne poolest. Vastus, mis telefonist tuli oli sama, mis algallikas ... terve korpus reserveeritud :( - järgmine kord reserveerin ise mitu aega enne :p
  • Kolmandana tegin kõne "Pivarootsi tuulikusse", kus ka kõik reserveeritud aga suhtumine oli supper kuna tükk aega mõeldi, et kus seal läheduses võiks olla kohti. Tahaks üks hetk ise ära käia seal.
  • Aga viimaks joppas... "Pivarootsi mõisas" ei olnud probleemi kohtadega ja hind ju supper - 250 EEK inimene. (Miks 250 minu arvates supper ? Kui sa soovid teenust kasutada siis ole selle eest nõus ka maksma, et saada meeldejäävad elamust!) WOW - lausa supper lahendusega koduleht, vastuvõtt ja suhtumine suurepärane ja koht ise ... mmm ... meri lähedal, külalistemaja korralik kus kõik olemas - ligi 10nele öömaja + saun + köök kõikide asjadega jne. Järgmine kord kui vaja 10nele inimesele motivatsiooni üritust korraldada olen mina seal ;)
Sõit ööbimiskohta :
  • Haapsalust võtsime tee siis lõunasse. Teel öömajja viskasime pilgu peale Matsalu lindudele "Haeska Linnutornist" ning kaladele "Kasari raudbetoonsillalt". Lõpuks kesköö paiku jõudsime siis kohale Pivarootsi mõisa. Plaanisime küll esimesel päeval mitu korda minna ujuma aga jah sinna see mõte ka jäi.
Uus päev :
  • Puhkus olgu puhkus ning selles võtmes hakkasime liigutama alles kella 13st. Käisime lõpuks ujumas - kohaks oli siis Matsalu laht seal mõisa kõrval. Vesi oli mõnus, kui välja arvata see, et mul vetikafoobia ning mõned vetikad olid seal väga suureks kasvanud ja läksid mulle vastu keha.
Liikuma :
  • Kella 15st saime jälle lõpuks liikuma ja esimene suund läks Risti ristini. Teel peal käisime läbi "Lihula mõisast" ning "Lihula linnuse" varemetest.
  • Risti ristini me välja ei läinudki kuna ette jäi "Koluvere piiskopilinnus". Kahjuks lähedalt uurida ei saanud seda, sest see ümbritsetud "Eramaa" siltidega ja suurte ehitus taradega :(.
  • Koluverest keerasin natukene peast ära ja auto rool tegi sama ehk keeras ära ... keeras plaanitult paremale ehk Märjamaa poole. Enne Märjamaad tuleb vastu Sipa kus asub selline lahe puu nagu "Sipa ohvripärn", mis mitme haruline haruldus. Nu ja mis teha kui päike paistab pidevalt lagipähe ja auto üle kuumendab inimesi - minna ujuma. Sipa silla juurest tuleb minna Märjamaalt tulles enne silda paremale ja Koluvere poolt tulles peale silda vasakule ning kohe esimesest teest vasakule. Seal asub väga mõnus jõekohake kus kivine põhi ja puhas jahutav vesi.
Teisel päeval edasi peale jõe jahutust:
  • Sipast jõuab suht kiirelt Märjamaale ja sealt läks meil tee Pärnu poole pöörates. Üks hetk tuli teha pööre vasakule ja võtta suund Haimre poole. Pärnu maanteele jõudes väike pööre Pärnu poole ning siis mõne hetke pärast ongi vasakule pööre Haimresse. Haimres asub mõisapark ja "Haimre kabel" ning kui kirss tordile oli seal samal hetkel ringi tuuritamas pisike õpilasmaleva seltskond kellel oli käsil "malevapulm". Jätke kõik meelde - pulma rongkäigu juhtautol peab alati olema kast viina pagasis juhuks, kui keegi peab rongkäigu kinni siis peab andma neile viinapudel pihku !
  • Haimres käidud, läks meie tee edasi Varbolasse, et pilk peale visata "Varbola Linnusele". Kõik puuolendid oli omal kohal aga kahju, et vaatetorn oli lagunenud. Tõsi - ega ma sinna tippu poleks julgenud minna oma suurest kõrgusekartusest aga mõne aste oleks maast kõrgemale astunud küll.
  • Varbolast läks meie tee Rapla poole, et vaadata üle "Rapla kivisild", mis nüüdseks siis taastatud. Raplas tegime ka väikse kohvipausi - tõesti väike linnake... suht vähe kohti oli lahti pühapäeva õhtu paiku.
  • Kohvi joodud võtsime tee Tallinna poole. Rapla - Tallinn maanteel viskasime kiire pilgu peale "Loone Linnusele ehk Lohu Jaanilinnale", kus väga mõnus oleks korraldada kunagi üks meeldejääv kontserdi sündmus.
  • Läbi Kohila - Prillimäe jõudsime lõpuks Pahklasse kus metsades peidus "Eestimaa kivide kuningas" (vaata ka : Eesti hiidrahnude loend). Kivide kuninga ümbrusest võib leida veel kolm suurt rändrahnu, millel väga lahedad müüdid - nende jaoks pead juba ise kohapeal ära käima. Eelnevalt võib metsa varjus näha maha jäetud suurt lasnamäe paneelmaja ning mitmeid muid vene sõjaväe ehitisi.
  • Kivide kuningas nähtud jäi meil Tartu maandeele sõites ette "Tuhale nõiakaev". Küll tema tegi oma keemised kevadel ära siis vaatama võib minna seda ka muul ajal. Seal ümbruses ju ka energiasammas, hobuse auk, virulase koobas, veetõusme allikad jne.- täpsem info : Tuhala Maastikukaitseala.
  • Nõiakaev nähtud läks meie tee Tartu maantee poole kust otse joones Tallinna. Olles sõitnud mõni hetk Tartu maanteel tuli vastu silt "VIIKINGITE KÜLA". Mitu korda oled sina Tallinn - Tartu maanteel sõitnud ning sinna sisse astunud ? Nu minul siiani oli seis umbes nagu 1 000 000 - 0. Nüüd siis vähemalt sai sinna nulli asemele 1 :D Külastus oli vaeva väärt ja kahetsen väga, et ma varem pole sinna sisse astunud. Küla on nagu SUPPER koht kõige jaoks : saab kala püüda, ruume nagu kõigeks ja kõik korralikus viikingite looduslikus hõngus. Urr... peaks endale punase habeme kasvatama ja ka viikingiks hakkama :) Kui sul on vaja midagi korraldada suuremale seltskonnale siis see on õige koht - olgu siis pulm, tudengipidu või romantiline õhtu !
  • Ilusa nädalavahetuse lõpetasime siis Tallinnast läbi sõites Rohuneeme rannas jahutava ujumisega.
Peagi tulemas ka : Google mapsi sõidugraafik koos piltidega !

mmmm.. soovitan kõigile.. viska asjad autosse ja tee ringsõit Eestis ning pole vaja mingit "soojal maal" päikse käes peesitamist !

Suur tänu Puhka Eestis portaalile, kust võtsin vaatamisväärsused, mis tee peal, et planeerida natukene marsruuti.